måndag 13 december 2010

♪♪ Sankta Lucia ♪♪


Sankta Lucia, ljusklara hägring,
sprid i vår vinternatt ljus av din fägring.

Jag älskar Lucia, det är en underbar högtid och i nog med det så fyller världens bästa mormor år just idag! Det gav mig tillfälle att göra denna passande tårta dagen till ära. Tårtan är fylld med After Eight fluff och Päronmousse med chokladbottnar och tårtan är täckt med sockerpasta med smak av vitchoklad.


Som ni kan se på bilden här nedanför ser ni att jag verkligen dränkt Lucian med pärlemospray. Vilket gjorde att klänningen fick extra glans och blev riktig snygg och inte bara tråkigt vit.

                                          

Istället för att sätta tårtan i en tråkig tårtkartong, så ville jag ge tårtan en lyxkänsla och då valde jag att slå in tårtan med cellofan med snöflingor och med rött presentsnöre. Det blev super fint och lyxkänslan var ett faktum!


Tårtan blev väldigt uppskattad för dess vackra yttre och dess goda inre. 
 Vad tycker ni om tårtan?

7 kommentarer:

Maria sa...

Snygg tårta! Kul idé att "slå in" den - effektfullt!

Kajsa sa...

Tårtan e verkligen SKITSNYGG!!! Men nu blev man ju inte lite frestad!! :O

Sara sa...

Jätte läcker!! Vilken fantasi du har! =)
Och innehållet lät hur gott som helst!
Hade du bott närmare skulle jag beställt tårtor av dig till varje högtid!

Marre sa...

Den var jätterfin! I just love it! Hur kan du göra sååna fina tårtor! Värkligen fint!! :)

Sara sa...

Den ser jätte fin ut :-)

Susanna sa...

åh så fin tårta!!! och hur smart var de inte att slå in den i cellofan?!? sjukt snyggt! :)

Susanne sa...

Tack vad snälla ni är allesammans! Blir så himla glad över era kommentarer! :0)