lördag 13 november 2010

Ett Tips!

När man använder den röda pastafärgen behöver man väldigt mycket pastafärg för att alls få till någon röd färg. Jag tänkte nu tipsa om en bra substitut färg som man kan använda istället för den röda pastafärgen. Man behöver bara använda lite grann av denna pastafärg, så får man till en klar röd färg!

Pastafärgen är - Creamy Peach.

Jag upptäckte det igår när jag satt och gjorde dekorationer till dagens tårta. Jag trodde att jag skulle få en persikofärg på tågvagnen jag skulle färga men istället fick jag en stark röd färg. Jag blev väldigt överraskad med tanke på hur svårt det är få till en fin röd färg. Jag använda även Creamy Peach på hjärtat istället för pastafärgen Red Red som jag egentligen tänkt använda mig utav. Som ni ser på bilden ger denna färg en fin röd färg och man behöver inte använda mycket pastafärg vilket är den stora fördelen! Jag tyckte detta var ett bra tips som jag ville dela med mig av.




Trevlig helg och ta hand om era pappor imorgon!



3 kommentarer:

MM Cake Design sa...

Vilken bra tips, det kommer jag att prova.
tack för det

Cuddle cake sa...

perfekt tips :-D

Lisa - mamma till Knut sa...

Snygga tårtor du gör! Jag testade göra min första tårta med sugarpaste till Knuts namngivelsecermoni, kika gärna på den om du klickar på namngivelsecermonin! :)

Jag funderar på att göra ngn jultårta, typ en tomte :) men jag får väl se om jag vågar mig på det ;)