söndag 7 november 2010

En Nallebjörns Dröm.

                                             
 Tårtan är fylld med vitchokladfluff och Blåbärsmousse.

                                          

     Här kommer lite fler bilder på tårtan från olika vinklar.

Tårtan uppifrån.


Tårtan som helhet.




Nallebjörnarna jag satt på sidan av tårtan.

På denna tårta provade jag något jag inte tidigare provat vilket var att sätta sidenband på tårtan. Vilket jag tyckte blev riktigt snyggt! Vad tycker ni?

Något jag verkligen älskar är att måla figurerna man gör med pastafärg. Tycker det är riktigt roligt att ta fram alkoholen, blanda ut färgen och börja måla. På nallens nos och öron har jag använt färgen Cream Pearl och på själva nallen har jag använt mig utav pastafärgen Chestnut. Till ögonen har jag använt mig av en svart Livsmedelspenna och till nallens rosett har jag använt mig utav pastafärgen Pink.

7 kommentarer:

Bakverk och Fikastunder sa...

Så söt! Jag gillar sidenband jättemycket. Det blir så snyggt!

Maria sa...

Jättesöta små björnar. Själv så målar jag alldeles för sällan, men det kan ju bli riktigt snyggt! Fina blommor också.

Linda Runn sa...

Åh en så söt tårta!

Det är inget svårt att använda kantverktyget.
Ett tips är att börja på tårtans baksida för det är inte alltid mönstren går ihop.
Tryck rejält (håll emot med handen på tårtans motsatta sida (annars får du inga synliga rutor)

Mvh Linda Runn

Cuddlecake sa...

Tårtan är jätte gullig :-D Jag gillade verkligen de vita blommorna. Har du målat dem med pastafärg, pulver eller har du använt något annat?

bagerskan sa...

Men vilken söt liten nalle...!
Du har väl inte missat  Bakbloggskartan
Kram Karin

Susanne sa...

Tack för alla snälla kommentarer! :0)

Linda sa...

fint;D